I love you from here to infinity, forever and ever and ever and ever

Alltså det är så jävla underbart här! Satt ute och fikade på kvällen och det är så skönt att det fortfarande är varmt :) Var cirka 30 och helt perfekt.

Idag så blev det söndagsgudstjänst. Vet inte om jag ska gå igen för jag kände att jag inte riktigt gillar det, men här känns det som att det är mer socialt. Alla går till kyrkan. Dom har ungefär 50 kyrkor här i the Desert, och till "öknen" hör 5 städer tror jag (hmm.. Palm Desert, Palm Springs, Desert Hot Springs, La Quinta och Kathedral City, tror det är dom men är inte helt säker). Palm Desert har 10-15 kyrkor och till den kyrkan vi går till, verkligen inte den största, är det ungefär 400 personer (vid säsong, alltså på vintern). Det var mycket folk idag med och de har två gudtjänster en halv 9 och en 10.15, vi gick på den "sena" ;) Dom har också en skola på kyrka, 1-5th grade och nursery, basketbollplan, gym, gympasal så det är mer än bara en kyrka. Jag hälsade på allt och alla för Paula är en dekan (eller hur man säger hehe) så hon kände många. Jag träffade några jag kände iaf så det gjorde det hela lite roligare.

Idag blev det iaf en riktig söndagsmiddag som säkert tog en timme att göra, I'm impressed!
Ollie gjorde lunch idag (första gången), han frågade om någon hade sköljt vitlöken.. sånna matlagningskunskaper har han alltså. Men det blev gott efter att jag hade kryddat lite ;) Oliver säger att vi ska ordna Dancing with Lovisa här imorgon istället för Dancing with the Stars, jag ska ligga i en solstol och sen ska han bjuda över några miljadärer som ska visa sina bästa moves på "scenen" som är på andra sidan poolen. Hmm det kan ju bli intressant...

Har bestämmt mig för att gå på kyrkgrejen imorgon iaf. En gång till så vet jag nog om jag vill fortsätta eller ej. Så håller på att läsa bibeln nu för ska svara på några frågor på ett papper men orkar inte så tror inte jag gör så mycket ;)

pusspuss

ps. Tråkigt inlägg utan bilder I know, men efter detta så lägger jag ut lite bilder från när vi åkte ner från Big Bear :)

ps2. Det är super kul när ni kommenterar, så fortsätt med det :)

Kommentarer
Postat av: junihojen

men nu börjar hända ännumera spännande saker - om miljardärerna kommer för att dansa med DIG .... vill höra mycket från detta se´n.

MEN du får ju inte bli kvar "over there" hos nå´n gammal gubbe ....eller yngre snygg kille även om han har money money. ha så kul dansa mycket.

2011-10-10 @ 19:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0