You haven't seen anything yet

Som jag sa tidigare så är det kallt här idag, det ska kanske bli regn imorgon, eller iaf molnigt. Annars är det aldrig molningt här, det beror på att bergen är så höga runt omkring oss så molnen orkar inte åka över bergen. Men nu kan man verkligen se hur mycket dom försöker.


Så som ni ser är det moln omkring oss, så vi visste vad vi väntade uppe i big bear. Det var jättehäftigt med molnen när vi åkte upp och ner från berget, men det var skitsvårt att ta kort, typ alla blev suddiga :S

Väl där uppe så gick jag Victoria och Vanessa på en promenad medan Paula och Oliver fixade med cyklarna och stängde av vattnet. Det var rätt kallt där, 43 om jag inte minns helt fel alltså 6 grader!!! Så kallt tyckte jag dock inte att det kändes, blev chockad nu när jag såg vad det var x) Jag trodde inte alls att jag hade saknat kyla men åååh vad skönt det var att andas där! (men det var skönt att komma tillbaka till the desert igen!) Här kommer lite bilder från turen :)




Detta är Big Bear Lake (man ser den bara pyttelite hehe) och lite hus som ser amerikanska ut, men där vi bor ser dom dock mer amerikanska ut, och när jag säger amerikanska menar jag låtsas gamla med stengrund om ni fattar. Lägger upp i nästa inlägg imorgon!






Vi såg några vägarbetare när vi gick, då utbrister Victoria "oh look, our gardeners!" Dom hörde det iaf och började skratta, men jag tyckte det var lite pinsamt för jag tror att det var för att dom såg mexikanska ut..
Eftersom hon Victoria gillar att låna min kamera så finns det lite kort på mig med ;)

Såg denna skylt på väg tillbaka till huset, hälp...


Måste bara säga att jag är så fruktansvärt nöjd med familjen här. Tänkte på det när vi satt i bilen, för det är verkligen roligt. På vägen upp till Big Bear stannade vi på en tysk affär och köpte korv (typsikt tyskar...) men det fanns milka där så jag blev glad och tackade tyskland för engångsskull hehe. Hursomhelst så pratade vi om julen och skulle börja sjunga julsånger när vi satt i bilen. Vi bestämde oss för att sjunga Stilla natt på tre olika språk, jag på svenska, paula engelska och oliver på tyska, samtidigt. hahahah det var så himla kaos och Victoria satt och gapskrattade samtidigt som hon försökte sjunga med på något av språken! Och det kändes bara så konstigt att jag är i Kalifornien, 9000 km från Sverige, sitter i en bil och sjunger stilla natt, i oktober!

Lägger upp lite fler bilder imorgon antagligen. xoxoxoxo


Kommentarer
Postat av: jojjo

Haha vad underbart det känns :D och barnen är så söta att man dör!! Och du ser inte ut att ha gått upp ett enda kilo gumman!;)<3

2011-10-05 @ 09:52:07
URL: http://wex.blogg.se/
Postat av: sara

men nej va söta barn :D

2011-10-05 @ 11:53:54
URL: http://jibbsara.blogg.se/
Postat av: pappa

med risk för att bli tjatig men vilka härliga kort.Det ser nästan ut som om det vore två olika världsdelar å det tar bara nån timme emellan fränt!ser ut som twin peaks med dimmiga berg :).Herregud vilka söta tjejor alla tre, fotogenick i kubik :)

2011-10-05 @ 18:30:38
Postat av: lena

ja, jag håller med pappa o vilka söta tjejer alla 3.

2011-10-05 @ 21:52:34
Postat av: meg

Visst är barna söta, men jag ser så många varje dag och jag är mer intresserad av dig. Jag tycker faktiskt inte att du ser så sliten ut heller är det väldigt snälla barn dessutom? Ja ja jag tycker det är väldigt kul att du kom till en sån trevlig familj och verkar trivas så bra.

2011-10-06 @ 20:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0