Hit me!

Jag vet inte var jag ska börja! Igår åkte vi iallafall till Big Bear. Vägen upp dit var så otroligt vacker. Det känns som en omöjlighet för er att förstå men jag ska försöka visa med bilder. Även om det inte känns rättvist.

påväg till big bear


Det här är på vägen innan vi har kommit upp på berget. Vi bor liksom i öknen men med höga och otroligt vackra berg runt omkring.

Såhär såg det ut när vi åkte upp mot berget:

Okej ser nu att det kanske är lite tråkigt att bara kolla på omgivningsbilder men aja det är min blogg så jag bestämmer hehe.

Vi sov där på natten i deras hus som dom har där. Vi tog en prommenad på kvällen och alla hus där är verkligen så typiskt amerikanska semesterhus. Stengrund och lite timeraktigt upptill. Glömde ta kort på dom tyvärr, men får göra det nästa gång vi åker dit. Många satt ute på gården och hade hundar och hälsade glatt när man gick förbi.

Familjen beskrev Big Bear som att det ser ut som Sverige och har samma klimat. Visst är det betydligt svalare där än i Palm Desert där det var 43 när vi åkte, men det var kanske 30 grader och super torrt! Men tog ett kort från deras altan och det ser faktiskt riktigt svenskt ut! Men allt annat var så himla amerikanskt.


Idag när vi vaknade så åkte vi runt och kollade för det var yard sale. Så fick se mer av staden/byn. Det var väldigt mycket folk för det är laborday på månadag (?) tror jag, så det är long weekend.

Det var ett team av något slag som hade car wash också, inga snygga tjejer i bikini precis, utan kanske 10 killar i 16 års ålder och dom såg typiskt amerikanska ut.

Sen på eftermiddagen var det dags att åka hem. Det var då jag kom på att jag inte hade tagit kort på något hus så tog när vi passerade någon mack eller vad det var. Det ser inte ut som dom uppe i Big Bear men aja.

Sen bar det av ner för berget och det var nästan ännu vackrare än på vägen upp!



Kan visa fler bilder sen för nu ska jag sova för tror jag börjar bli förskyld :/ Sa det till Paula så nu har hon proppat i mig en massa vitaminer så är nog bra tills imorgon haha :)

xoxo


Kommentarer
Postat av: johanna

"men aja det är min blogg så jag bestämmer hehe." haha älskaaar dig <3 och allt ser så sjukt grymt ut!!

2011-09-04 @ 14:56:03
URL: http://wex.blogg.se/
Postat av: Emmiz

Haha omgivningsbilder is the shit ;) Du ser ut att ha det gött iaf :D kramar

2011-09-04 @ 17:10:41
Postat av: Jozzan

Åååååh vad jag är avundsjuk Lovisa! Sitter och ler när jag läser, jag är så himla glad för din skull :D <3

2011-09-04 @ 23:15:45
Postat av: Lovisa

Johanna: haha men när jag har en blogg kan jag lika gärna gå hela vägen ;)



Emmiz: haha visst är det så ;) ja det är härligt :) puss!



Jozzan: Men du ska också iväg snart hehe :) åh tack vi måste höras på skype :) <3

2011-09-07 @ 23:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0