Let's write our names in the sky

Dag 2 här i Palm Desert. Det är verkligen sjuktvarmt här. Jag kan inte ens förklara det! Men eftersom att jag kommer från Sverige där vi första vi lär oss är att inte klaga på värme så ska väl inte jag göra det heller ;) Men om jag säger såhär, det var 43 grader när jag kollade senast och då var klockan 17. Och termometern sitter i skuggan.

Jag har världens härligaste rum här med en jättefin utsikt! Det är så vackert på morgonen när solen går upp, ska försöka ta kort på det någon dag här framöver :)

utsikt från mitt fönster
Den här bilden tog jag idag från mitt fönster iaf.

Området här är verkligen DH. Ni som inte fattar vad det betyder säger jag bara FINE till för ni skulle säkert håna mig om ni visste.

Allt går bra här. Jag lär mig engelska av en fyra åring.. Men men det går ju framåt iaf.
Nya ord jag har lärt mig:

-Hula Hoop (Rockring)
-Rug (Jag fick lära mig att det var stor skillnad mellan en sån här och en carpet.)
-Aardvark (Tydligen ett djur.. men ingen vet riktigt vad det är.)

Jag kunde faktiskt säga ett ord till som hon försökte lära mig, Men jag tror aldrig hon blev riktigt nöjd med hur jag uttalade det hehe. Och jag har helt glömt bort vad det var, tror inte ens jag fick lära mig vad det betydde.

Igår åt vi på Olive garden. Det var faktiskt riktigt gott. Upptäckte att vid alla maträtter så stod det hur många kalorier dom innehöll. Jag sa att jag tyckte det var konstigt och då fick jag förklarat för mig att det är lag på det här i Kalifornien därför att människorna här skyller på att restaurangerna är de som har gjort dom tjocka. Visst så var det säkert! Hur som helst tycker jag mer att det är jobbigt att det står antal kalorier, det är jo omöjligt att äta något då utan att kolla på det först!

xoxo


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du vet nog vad jag tänker nu va? (43 grader i skuggan, skojar hon????!?!?!?!?!) vet inte om jag skulle klara en dag där;) du njuter väl sönder!!:) fast när du säger att det är ett DHbaserat område vill jag bara ta första flyget dit.. Hör av mig ikväll efter jobbet! Då vill jag höra mer gabby!;). <3<3

2011-09-02 @ 09:12:14
URL: http://wex.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha men jag vet!! nej det skulle du nog inte för jag gör det knappt ;) ja typ DH fast med palmer :) <3

2011-09-07 @ 23:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0