There's a fire, starting in my heart.

När vi åkte ner från Big Bear i torsdags var det otroligt vackert (igen). Jag tror att högsta punkten vägen går på är lite mindre än 3000 meter, så det är grymt högt. Man får lock för öronen flera gånger om ;) Det finns fyra vägar ner från berget och nu valde vi ökenvägen. De brukar nästan aldrig ta den, även fast det är den snabbaste, därför att det är öken och i öknen har de allra fattigaste sina hus, så man vill inte få motorstopp eller något så att man blir stannandes efter den vägen.

Här är några bilder på den vackra utsikten på vägen ner iallafall:

Det ser ut som om man är på månen när man kollar långt bort, det syns inte på kortet men i verkligheten ser det jättehärligt ut.



Såklart ser man inte hur fint det är på korten, vilket suger, men aja, ni får helt enkelt åka hit!

När vi kom ner från bergen så var vi mitt ute i öknen. Det är inte riktigt sån öknen som ni tror med bara sand så långt ögat kan nå utan det ser ut ungefär såhär:

Här kan man se lite hus också (bara taken dock), där vill man verkligen inte bo, om man säger så ;)


Men det var rätt vackert där också, när man inte såg något hus ;) För hur fattiga människorna där än var så hade dom en fantastisk utsikt!

Det såg ut såhär och ibland så åkte man förbi hus och där bor bara dom som inte har råd med annat för hus här är jättebilligt.

Här kan ni även se lite joshua trees som träden ni ser på bilden kallas.

Dom här områderna var inte alls bra, vid ett tillfälle stannade vi vid vägkanten för jag mådde lite illa och vi skulle göra ordning en flaska åt Vanessa så jag tog av mig bältet och skulle gå ur bilen lite snabbt, då sträckte sig Ollie över mig och höll i bildörren och sa att jag inte fick gå ut! Så det var inte att leka med ;)

Och förlåt alla mina trogna läsare men jag var bortrest över helgen så kunde inte uppdatera, men nu kommer det ett par inlägg om helgen!

xoxo

Kommentarer
Postat av: Hans

har kollat med kungligapostverket dom kan släppa iväg mig i 3 år så hör med familjen när jag kan börja (måste ta hand om julkorten först bara )

2011-09-13 @ 00:09:52
Postat av: jojjo

Men shiiit nu fick jag läsning så det heter duga!!! :D När var du på månen btw?

2011-09-13 @ 00:34:00
URL: http://wex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0