Let's go

Jag som tänkte bli så duktig på att uppdatera men jag blev visst inte det.. Idag så var jag på italienskan i fyra timmar sen på vägen tillbaka kom jag på att jag glömt mina nycklar inne..... Så fick lite panik och tänkte vad jag skulle göra tills det var dags att hämta Frank. Hade precis varit på affären och köpt kex och tonfisk så tänkte att det kunde jag, om jag måste, äta till lunch. Om nu inte fastrarna var hemma som bor i samma hus kunde låsa upp åt mig. Men när jag kom närmare hem så kom jag på att jag ju inte ens kan knacka på deras dörr för jag måste ha nyckel för att komma in i själva porten (jag använder tre olika nycklar för att komma in i lägenheten!!!).. Iallafall, efter jag tänkt ut mängder med lösningar på hur jag skulle kunna överleva en eftermiddag som utelåst kom jag på att jag ju faktiskt kunde smsa A för att se om hon var hemma. Och det var hon hahaha så där var mitt problem löst :D

Så in kom jag, och åt en gryta A gjort. Supernyttig säkert för den smakade knappt något alls, det var bönor och något som påminde om ris, fast nyttigare. Självklart toppat med parmesan. Det var faktiskt inte så gott, annars gillar jag det mesta men nej inte detta faktiskt, tror det var för att det var så smaklöst.
Så här såg det ut i helgen när jag lagade mat:


Därefter gick jag till tågstationen. Var så nervös för var rädd att dom inte pratade engelska där. Eller jag var inte nervös men jag var mer irriterad haha. Så kommer jag fram och det sitter två gamla gubbar i luckorna. Så hoppet om att dom ska kunna engelska sjönk enormt. Fast när jag kom fram till luckan kunde han engelska :D :D :D wiiie vad glad jag blev!!!! Tänkte på det efteråt, för ett år sen skulle jag ha tyckt det var jobbigt att prata engelska, här blir jag glad om nån ens förstår det! Snacka om att ingenting är jobbigt när det är på svenska!!! Knappt engelska längre, bara det inte är på italienska haha. 

Okej nu har jag skrivit sjukt mycket, sorry om det är drygt att läsa men aja ni kan ju sluta när ni vill ;)
xoxo

Kommentarer
Postat av: johanna

vad proffsig matlagningen ser ut, you go girl ;)

2012-04-19 @ 19:07:35
URL: http://johanna.birkehag.blogg.se/
Postat av: Anonym

precis oroa dig inte i onödan ;) resan till Bergamo KOMMER att gå bra jag lovar :).tror inte du var vid den spisen längre tid än det tog att ta kortet ;)

2012-04-19 @ 21:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0