My heart's a stereo, it beats for you, so listen close

Skrev ju inget igår så berättar om det nu istället :) Igår så tog jag det lugnt på dagen. Gick på en promenad på eftermiddagen i staden här. Skulle hitta ett stort kollegeblock till italienska kursen. Det var svårare än man kan tro. Gick först in i en bokaffär och kollade, men där fanns det bara små så jag frågade vart jag kunde köpa större, jag frågar på engelska, hon svarar på italienska, förstår inte hur man kan tycka att det make any sence men här tycker dom det iaf. Gick iaf den vägen jag trodde hon beskrev till en annan bokaffär, återigen frågade jag för dom hade inte stora kollegeblock där heller. Igen började hon förklara på italienska, men denna gång hittade jag faktiskt! Så det tog bara ca 45 minuter, wiiiie!
Några kyrkor i mitten av staden:
Alltså sorry om bilderna ser konstiga ut men tog med mobilen! Ska ta med min system nån dag men det är pinsamt när det känns som att jag är enda turisten haha. Här kommer två till bild på torget:
På kvällen kom en och hämtade mig, det var A som hade fixat så att jag kunde träffa några i min ålder här. Så han hämtade mig vid 7, då åkte vi till ett köpcenter och kollade runt lite och därefter åkte vi och träffade lite fler folk. Vi var ca 15-20 stycken i 20-25 års åldern skulle jag tro :) Det var en förening som heter Rotary Club som jag var och hälsade på i, den finns även i Sverige. Vi åt iaf pizza tillsammans och sen gick vi på bio. Såg "In time" med Justin Timberlake och Amanda Seyfield, det var första gången jag såg dom prata italienska och förhoppningsvis sista också haha.
xoxo

Kommentarer
Postat av: faster

En som hämtade dig - pratade den italienska eller kan ungdomar engelska - hoppas det var trevligt ...

Pizzan god eller?

2012-03-11 @ 22:49:21
Postat av: padre

Rotary låter som vännerna du har hemma,alla med näsa i vädret,då känns det som vanligt ;)

2012-03-12 @ 16:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0