It's always darkest before the dawn

Går var min födelsedag! Fr var sjuk så vi kunde inte gå ut men dom hade köpt tårta så vi firade iaf :) Åt världens köttkorv på dagen också. Den fick jag av farfarn när vi var ute och handlade i fredags, såg så sjukt äcklig ut för vi köpte den i en riktig köttaffär. Tillagade den iaf idag och berättade för Fe (pappan) att vi i Sverige har korvar som har typ 50% kött bara, så han frågade vad restrerande 50% var, och ja, vad är det egentligen...? Dessa hade iaf 100% kött, så blev sjukt mätt!!
Idag så har jag haft en supermysig dag, lämnade av Fr vid skolan klockan 9 typ, efter det gick jag direkt till bokaffären och hämtade min italienska bok :) Därefter gick jag till en annan affär och köpte penna, lim, stift och sudd och sen gick jag tillbaka till huset och fixade lite och därefter tog jag med mig grejerna ut och satt mig och pluggade lite i solen :)
Gick och hämtade Fr vid halv 1 och då gick vi hem och tog en nape, och sen på kvällen åkte vi och åt pizza för att fira mig igen! Det var tydligen Faenzas nyttigaste, tror det var något med att bakpulvret var naturligt och det är det typ aldrig någonstans. Fick också en present, en handväska! Blev verkligen chockad, dom sa att dom verkligen tyckte att jag passade in i deras familj och var ledsen att jag inte kunde stanna längre än två månader.
Våran lägenhet/hus får ni en bild på nu också (det rosa alltså):
Vi bor på andra vånigen i en liten lägenhet med en sådär 12 rum inklusive ett kapell och en enorm vind! Mitt fönster syns inte, men det är mot vägen där den silvriga bilen svänger ut ifrån :)
Skriver imorgon :)
xoxo

Kommentarer
Postat av: Sara

fyfan va äckligt xD men grattiiiss lolloo :D

2012-03-15 @ 10:03:18
URL: http://jibbsara.blogg.se/
Postat av: papa

bra gjort å hitta tillbaka till bokaffären inte likt dig ;).dom måste räkna fett som kött om man kollar korvarna ;) var det gott?

2012-03-15 @ 16:01:20
Postat av: lena

va kul att de firade dig och att de tycker att du passar hos dem. tycker du det också?

Var det en gucciväska du fick eller ....nå´n vanlig väska?

spännade att höra hur mycket italienska du lärt dig när du kommer hem.

hoppas du inte behöver städa alla rummen! kramar

2012-03-15 @ 17:00:54
Postat av: p.s.

jag tror att det är mer fett i korvarn hos dig än hos oss här,hihi..

2012-03-15 @ 17:01:57
Postat av: madre

Kollat vår Scan-falukorv här hemma som innehåller 58% kött och 23% fett, resten/utfyllnaden är vatten, potatismjöl, salt, lök, kryddor. Jag tror att de räknar in fettet i köttmängden :) så kan du hälsa F. Var den italienska korven god? ;) puss

2012-03-29 @ 23:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0