OMG

Jag vet verkligen inte vart jag ska börja (nu igen). Idag har iaf varit en skön dag! Ollie och Paula var lediga så har mest tagit det lugnt. Fick ta hand om Vanessa två timmar dock på förmiddagen så vi gick ut och gick sen somnade hon :) Vi åkte till Costco och åt och handlade, skulle äta på Taco Bell men tydligen hade dom slagit igen på det stället dom brukar vara på så då blev lunch på Costco ist ;) Där har dom allt, från mat (typ pizza, sallad, frozen yoghurt), livsmedel, mobiler, kameror, optiker, kkläder, julgranar, halloween kostymet, bensin mm. Alltså verkligen ALLT.

På kvällen så följde jag med Canaan till kyrkan. Jag kände att jag måste göra det en gång innan jag åker härifrån så då tänkte jag att jag lika gärna kunde ha det gjort. Herregud säger jag bara (passande ord, jag vet hehe). Vi var där i tre timmar, en timme innan det började och det var kul. Sen blev det mat i en timme sen bibelläsning. Ja och vad kan man säga om det då.. hmm det var ju speciellt. Jag är glad att jag är svensk för då kan jag iaf skylla på att det är därför jag inte förstår någonting men jag kände bara att jag inte ens är så kristen som jag trodde att jag var (och jag hade inte speciellt höga förväntningar på min kristna sida heller). Att alla efteråt frågade mig om jag hade KUL är ju en sak försig. När jag nickade så sa dom "åh vad bra, jag med, jag gillar verkligen det här". Dom kan inte riktigt veta vad kul är men aja.

Jag träffade trots allt många trevliga personer där så tror jag ska våga mig tillbaka igen. Det jobbiga är bara att vi har läxa.. Vi ska läsa i bibeln. Så framför mig nu har jag en amerikans bibel. Men det är ju KUL så det ska nog gå bra. Jag tycker den svenska bibeln är svår att förstå så jag vet inte om jag kommer lyckas göra någonting alls.

Mellan middagen och bibeln så var det en pastor eller något liknande som pratade. Tänk er typiskt amerikanskt kristet, som man bara tror det är på filmer, så var det då. Jag har trott att amerika inte var lika mycket halleluja och aaaamen som jag trodde innan jag kom hit, men där hade jag fel.

Okej nu var det mycket text här men jag fick lov att skriva av mig. Jag har aldrig varit med om något liknande men tror jag går dit nästa vecka också, det är bara två timmar och det är roligt emellan bibel. Det som inte är så bra är att jag känner att jag kommer vara till och med mindre kristen när jag kommer hem men det är väl som det är.



pussss

Kommentarer
Postat av: paps

"människorna" måste ha varit jätte trevliga å kanske t.o.m snygga för å få dig å vilja gå dit igen.det gör inget om du inte är sååååå halleluljig när du kommer hem ;)

fyyyyy faaaaaan va äckligt med hårstråt jag mår illa nu t.o.m

2011-10-04 @ 18:14:18
Postat av: oxle

Ja, det ligger nog nå´t lurt i att du vill gå dit igen men finns kanske inte så många tillfällen för dig att träffa ungdomar - roa dig du ! Är folket nyfikna på dig o frågar mycket, jag undrar bara.

2011-10-04 @ 19:16:45
Postat av: Mami

Kul tycker jag att du vågar hänga med på allt möjligt. Det är bara att passa på att få se o uppleva det du möter, allt blir erfarenheter och alltid lär du dig nåt om andra och inte minst om dig själv, så långt det känns rätt o bra :)annars INTE! Och jag antar att det kan vara lite kul att träffa några jämnåriga oxå? Går han till kyrkan en gång/vecka alltid eller är det konfirmation eller nåt sånt? Går inte familjen i kyrkan? Pusspuss <3 <3<3

2011-10-04 @ 21:23:52
Postat av: johanna

haha! låter spännande! Det var typ som när jag fick veta att den förra au pairen här var nykterist! pappan:"yes, she was not out on pubs or something like that.. she went to church" "she didnt drink at all? but she was from sweden??" haha det var så kul, svenskar kan också vara sådär ;) men här i Crieff är det inte många som går till krykan iaf:)

2011-10-05 @ 16:44:14
URL: http://johannabirkehag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0