Tonight, we are young

Tänkte berätta om dagarna som pappa, mamma och joel var här :) Jag börjar med i lördags, då jag tog tåget upp till Bergamo för att möta dom. Jag åkte ifrån Faenza vid halv 11 på förmiddagen och tog seg tåget, med byte i både Bologna och Milano. Med det var mer än hälften så billigt så därför blev det så :) Var iaf livrädd från början till slut, men jag överlevde! Det började med att jag stod bredvid ett par svensktalande spanjorskor, vilket var lite kul haha. Alla byten gick iaf bra.

Det var när jag väl var framme i Bergamo jag var som mest rädd... Hur skulle jag liksom komma till hotellet?! Tänkte att jag i "värsta" fall kunde jag ta taxi, men jag ville ju helst klara mig utan, bara för att veta att jag klarar det liksom. Så gick till busstationen när jag kom fram och fattade inte vart men kunde köpa biljetter för det vara bara en bar där typ, så gick dit och frågade vart jag skulle gå, men då var det där man köpte dom!!!! Så fick iaf min bussbiljett och dom pekade och berättade vilken buss jag skulle ta, jag kan förresten tillägga att hans engelska var väldigt begränsad. Hittade till bussen iaf och frågade busschaffören om det var rätt och han bara grymtade till svar men antog att det var ett ja. Sa att han skulle säga till när jag skulle gå av och då grymtade han bara till svar igen. Men efter ca en kvart så sa han iaf åt mig att gå av. Så ja, jag gick av. Men hade ingen aning om vart jag skulle. Så gick in i en affär och frågade och dom sa att jag skulle gå "dritto, dritto, dritto, dritto" och pekade raktfram. Och sa nåt om en kilometer. Förstod inte vad det betydde men började iaf gå. Sen gick jag in i en till affär för att kolla att jag var på rätt väg. Där visste ingen ens vart adressen var, så då fick jag panik. Men dom sa att jag skulle fråga i affären som låg bredvid, så det gjorde jag. Och dom sa samma sak "dritto, dritto, dritto, dritto". Fattade fortfarande inte vad det betydde så frågade om jag borde ringa taxi, men dom sa nej iaf. Sen gick jag in i en sista affär för att kolla att jag var på rätt väg, där fick jag höra samma sak "dritto, dritto, dritto" så jag gick väl på i riktningen dom pekade åt och för att göra det hela värre kan jag ju berätta att det var stekhett, jag hade jacka på mig men shorts iaf, och varenda bil som åkte förbi mig tutade, så jag var jäkligt arg kan jag säga. ÄNTLIGEN var jag framme.

Gick in i en bar det första jag gjorde och frågade vart hotellet var, för det stod utanför att det var där, och då var receptionen typ i baren! Och där var det fullt med gamla gubbar.. Jättekul! Men jag checkade iaf in och hotellägaren verkade trevlig. När jag kom till rummet åt jag för första gången på hela dagen, hade varit för nervös för att äta (klockan var ca. 17.00). Sen la jag mig på sängen och dog och tyckte synd om mig själv.
Efter en timme ryckte jag upp mig och gav mig ut för att kolla läget på stan. Det jättefint där. Ni får lite kort nu för har skrivit så mycket.
Man såg snötäckta berg!
Sen ÄNTLIGEN kom dom!!! Då hade jag suttit med alla gamlingar i baren och skypat i flera timmar, så det var grymt skönt att inte vara ensam längre!!!! Då åt vi. Klockan var halv ett på natten men det var det godaste ever.
Imorgon skriver jag om söndagen den 22 april. Detta var 21.
xxxxx

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahahahahahahahahahahaha nu förstår jag lite hur du kände det,du har rätt jag fattar inget ;).Kan se dig fram trippandes med weekendväskan i släp tåg hahahaha

2012-04-29 @ 18:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0