Du vet mycket väl vad du gjort

Kom på att jag kanske ska berätta vart jag är någonstans, för er som inte vet eller har glömt. Jag är i Faenza, en stad som ligger ca 30 min med tåg från Bologna som ligger i Italien. Staden ligger norr ut från Florence och lite närmare Milano än Rom. Så nu vet ni det!
Idag har jag varit på italienskan! Det gick väl sådär... Först var jag med grupp två. Det var assvårt dom pratade typ flytande (iaf vad jag förstod haha, vilket var noll men hörde att dom pratade hela meningar) dom hade bott i Italien i typ 3-4 år!! Jag hängde med så mycket jag kunde och läraren trodde typ att jag fattade vad alla sa?! Hon måste vara lite knäpp när jag har sagt att jag kan inget alls... Efter grupp två så fortsatte jag och var med grupp ett. Där var det liiiite lättare men eftersom ingen knappt kan engelska så var ju allt på italienska. Läraren tyckte iaf att jag skulle vara med både grupp ett och grupp två för då skulle jag lära mig allra bäst. Så fyra timmar italienska varje fredag!
En mysig blomaffär på hörnet av torget i Faenza :)
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0