All I want for christmas is you

Jag skulle ju sluta jag vet men kom på att jag har gjort en lista.
Vad jag lärde mig i USA:
  • Att napp är pacifier på engelska. Det var nog de ord jag använde mest men som jag inte hade en aning om innan jag åkte hur man sa det.
  • Att dom godaste milk-shakarna köper man på In-n-out.
  • Chocolate ship cookies är något som amerikanarna är expert på och som är så fantastiskt gott.
  • Om man äter på KFC ska man ha honung på buisceten man får, sååå gott!
  • Shaken man köper på In-n-out innehåller 590 kalorier...
  • Istället för att få lön varje månad får man varje vecka, eller iallafall varannan.
  • Lyckan som uppstår när man får småbarn att somna.
  • De har inget speciellt ord för täcke utan säger blanket.
  • Att bädda på amerikanskt vis, väldigt konstigt!
  • Man har inget ord för förmiddag heller, iaf inget ord man använder, man säger typ morgon enda fram tills det är noon, alltså mitt på dagen. Det tyckte jag faktikst var jobbigt fast iofs bra för om man säger att man var ute och gick på morgonen ist för förmiddagen låter det hurtigare hehe :)
  • Det finns riktiga halleluja-kyrkor. Jag var tyvärr inte i någon sån men det finns sådanna som man ser på filmer där alla står upp och har händerna uppe i luften och sjunger, med ögonen stängda...
  • Många amerikaner som jag träffade tyckte Sverige var jättecoolt.
  • En fördom eller vad man kan kalla det, om svenskar, är att typ alla är feminister och väldigt friendly.
  • Läste i en tidning där dom hade USA vs. Svergie (alltså en amerikansk tidining) att en av de största nackdelarna med Sverige till skillnad från USA är att vi inte får döpa våra barn till vad vi vill, de tyckte dom var ett hot mot den mänskliga friheten....
  • Indianerna i USA behöver inte betala samma skatt som vanliga amerikaner. Det beror på att amerikanarna stal deras mark, och känner sig skyldiga (iaf så är det så det är).
  • Att souplantation har jättegod mat.
  • Bästa salladen finns på Olive garden! (deras dressing är huuuur god som helst, den är ett MÅSTE).
  • Att åka ner från Big Bear är något av ett måste om man åker till Cali.
  • Att uppskatta en tiramisu-bit och en god cappuccino.
  • Pledge of Allegiance, alltså typ "löftet" till den amerikanska flaggan (plus att man ska stå med höger hand på hjärtat och vänster bakom ryggen, vääääldigt viktigt om man frågar Victoria!!!)
Sådär ja :) Sjukt mycket, men jag lärde mig antagligen tusen mer saker men då blir det för långt! Hoppas ni hade en bra jul, det hade verkligen jag :)
pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0