There are a lots of bullar in heaven

Idag på dagen så åkte vi hem till "mormor". Jag gick med Victoria och Vanessa till parken och sen blev vi bjudna på pumpkin loaf. Det är inför halloween och eftersom man har börjat peppa rätt rejält med det nu så var det dags för det första halloween baket! Jag gillade det, smakade lite som mjuk pepparkaka plus en till smak, som antagligen var pumpa smaken ;)

Eftermiddagen/kvällen ägnade jag och Victoria åt att baka bullar! Har inte bakat det sen hemkunskapen och här så har dom andra mått vilket var sjuktsvårt att översätta till de svenska måtten. Skulle även försöka göra några vaniljbullar men det finns inte vaniljsocker här utan bara vanilj på konsentrat så jag blandade det med socker, vilket ju borde resultera i vaniljsocker så ska smaka vanilj imorgon hade jag tänkt ;) Vi hade heller inte någon kavel men man tager vad man haver! Efter cirka 2 timmar blev vi iallafall klara- med ett lyckat resultat! :D


Det fick bli en vinflaska för att kavla ut degen! Det fungerade faktiskt helt okej ;D

Resultatet:

mummmmmmmmmmmms!


xxxxx

Kommentarer
Postat av: Hans

hahahahaha du är ju helt ooootrolig hade man väl aldrig kunnat tro!ÄR DET VERKLIGEN DU LOVISA!!!!!Du växer mer där på 3 mån.än här hemma på 19 år hahah.Till råga på allt tillsammans med en 4 åring sånt kräver tålamod :).Bra jobb stumpan

2011-10-06 @ 14:59:27
Postat av: faster

Jag känner doften av goda bullar - bra jobbat och ideérikedomen bara flödar, finns några bullar kvar eller ..... nästa gång blir det väl

"lovisas slingror".

2011-10-06 @ 18:21:50
Postat av: Anonym

Så farmor (din) får en efterträdare i dig också! Det bådar gott inför framtiden! :)

2011-10-06 @ 22:48:01
Postat av: Mami

Dom ser helt fantastiskt goda ut! Vad skönt att du kan, jag har aldrig kunnat baka goda bullar. Det enda som oroar mig lite är håret som inte är uppsatt...hår i bullar... ;) <3

2011-10-08 @ 00:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0