Another summer day has come and gone away

Ciao! Idag så gick jag ensam för första gången med Francesco till skolan. Det gick bra :) Därefter gav jag mig ut på stan för att hitta till en bokaffär där jag skulle köpa en bok till min italienska kurs. Hittade inte affären så fick lov att fråga nån. Bestämde mig för att gå in på en restaurange som hade "english corner" trycket på glasrutan. Tänkte att där borde dom ju kunna engelska. Men nej det kunde dom inte! Dock hade om en gäst som kunde göra sig förstådd, så jag fick hjälp och hittade bokaffären :) Dock kunde dom noll engelska där med, som tur var hade jag en lapp med boknamnet och hon kunde orden "order" och "tomorrow" så jag tror jag beställde en bok som jag ska hämta imorgon, haha men det visar sig väl ;)
(Mittemot Fr's skola, jättefin i verkligheten iaf :))
Sen åt jag och A lunch och på eftermiddagen hämtade jag upp Fr och vi gick till Ludoteca, ingen aning om vad det är på svenska men det var ungefär som ett fritids, fast alla föräldrar är med (plus jag då, den enda au pairen på några hundra kilometers radie ;)). Vi lekte med sallad och spelade spel. Sen gick vi hem och åt middag och nu sitter jag här och peppar inför italienskan imorgon, undra hur dålig jag kommer vara :))))
Vår trappuppgång:
PUSS

Kommentarer
Postat av: lena

känns det som en kulturkrock för dig att komma till italien från amerika, jag bara undrar.

Igår åt jag italiensk buffé - mumsigt.

Vad har du fått smaka på? undrar jag förståss eftersom jag gillar mat o är frågvis.

kramar

2012-03-09 @ 18:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0