Arrivederci

Nu har jag varit här i två hela dagar och jag måste säga att jag verkligen gillar Italien! Eller alltså har ju bara varit där jag är nu, men denna stad är supermysig! Har inte varit runt så mycket, tänker att jag ju faktiskt har lite tid på mig, men tänkte kika runt i helgen möjligtvis :)
Igår var vi på den skola där jag ska läsa italienska. Skulle egentligen ha börjat i nybörjargruppen eftersom att jag verkligen är en nybörjare men icke sa nicke! Jag ska börja i steg två på dirren! Och eftersom jag inte fattade vad dom sa, då dom pratade italienska, så är jag inte säker på varför. Under samtalets gång (jag stod bara och lyssnade, A skötte snacket!) frågade läraren, hablas un poco espanol?, och då svarade jag ja, men fortsatte på engelska och sa att jag inte var duktig för jag har bara läst det i tre år och blablabla. Då sa hon att tre år ju är jättelänge, och sen fortsatte hon på italienska. Så när vi kom ut därifrån så sa A att jag inte passade in i grupp 1 så mycket för vi hade inte samma kultur så dom ville sätta mig i grupp 2 därför.. Så vi får väl se hur det går...
En del av mitt vackra tak:
Skriver om idag strax!
xoxo

Kommentarer
Postat av: Sara

ååh va fint :D

2012-03-11 @ 11:23:15
URL: http://jibbsara.blogg.se/
Postat av: johanna

åh, jag skulle trivas med ett sådant tak!!

2012-03-15 @ 19:59:43
URL: http://johannabirkehag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0