To visit California and not feel like a turist

Idag så blev det långpromenad till den stora parken, både dit och hem så nu har jag trötta benen ;) Men det behövdes för igår ställde jag mig på vågen och ja.. det märks att jag har varit i USA i tre månader kan jag säga...... Åkte och åt lunch på souplantation idag, yummie!! Och sen åt vi middag hos Ingrid :) Sa hejdå till Nancy som åker hem på lördag till New York. Jag fick iallafall hennes nummer som jag kan ringa när jag är där om något skulle hända, så farmor du kan vara lugn! Paula har även lite fler släktingar där, så det finns mycket folk i närheten :)

Vi har iaf ätit en riktigt thanksgiving middag nu :) Det var helt okej gott, inte något som jag absoult vill att vi ska ha i Sverige också, men det är väl typiskt högtidigt I guess ;)

Fick en fråga här bland kommentarena av min kära faster om det ska bli kul att komma hem eller om jag vill stanna längre. Innan ni börjar läsa så kan jag ju säga att det är ett rätt långt svar haha.

Och det är en rätt svår fråga alltså.. Om jag säger såhär. Jag har ställt in mig på att åka hem tills nu så det känns verkligen helt okej. Samt att jag vet att jag ska till Boston/New York innan också vilket gör att jag längtar lite tills dess också, för det ska verkligen bli sjukt coolt!! Jag har inte alls längtat hem så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Visst saknar jag vissa personer som ska bli jätteroligt att träffa men det är allt. Men kanske har jag inte haft så mycket hemlängtan bara för att jag vet att det bara är 90 dagar jag ska vara borta. Om jag hade vetat att det var ett år hade jag nog haft mycket mer! Och ibland har, allra helst på slutet, nu när jag har börjat fatta att jag snart ska åka hem (förstår det fortfarande inte riktigt) så känner jag bara att jag har det jävligt bra här, jag trivs så otroligt bra och jag kommer verkligen sakna allt så himla mycket. Samtidigt som jag känner att tre månader var alldeles lagom för mig, jag hade aldrig kunnat vara au pair i ett år tror jag, åtminstonne inte i samma familj (även fast jag trivs) för det skulle bli för enformigt för mig. Men för att korta ner det hela lite (känner att jag skulle kunna skriva jättemycket om det här för det är så svårt att säga) så ska det faktiskt bli kul att komma hem, men jag har en känsla av att jag kommer efter tre dagar hemma, längta tillbaka jättemycket! haha för man vet liksom aldrig när man kommer tillbaka, hemma finns alltid där.

Nu när jag endå håller på att skriva så mycket (även fast jag borde sova) kan jag ju besvara en annan fråga jag fått, nämligen vad mina rubriker menas med! Jag brukar ofta ta en textrad från någon låt jag lyssnar på, men även om Victoria säger något som är gulligt under dagen eller om jag bara ser någon mening som jag gillar eller så :) Dagens rubrik hittade jag på 999 reasons why, där står 999 orsaker till varför man ska gå ner i vikt på ett lite komiskt sätt hahaha så jag tyckte den var passande idag ;) Här får ni en bild så att ni inte dör av tråkighet av mitt långa inlägg.

Bilden var ju sååå rolig också hahahha. Men JAG kommer iaf sakna den här utsikten kan jag säga.

xxxxxxxx

Kommentarer
Postat av: juholt

du kan ta över efter mig ;)

2011-11-18 @ 11:51:41
Postat av: jojjo

hahah älskar dig lollo <3

2011-11-18 @ 12:23:51
URL: http://jengu.devote.se
Postat av: junibiken

men Lovisa du har ju missuppfattat vad det var du skulle ställa på vågen - det var ju väskorna dina hihi.

vi har gym i svedala så oroa dig inte SÅmycket.

stora tunga kramar till dig från en med många kilon.

2011-11-20 @ 00:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0