Answer

Jag tänkte att varför inte? Alla har frågor som jag får både på mail och här i bloggen så jag tänkte att jag kan ju svara på vissa frågor här :)

Det är så kul att läsa din blogg. Jag som aldrig har varit intresserad av att resa dit börjar faktiskt bli lite nyfiken. Men är det så läskigt där i öknen att du inte fick gå ur bilen? Hur är det där de bor? Måste man vara försiktig där också?
Ha det bra och skriv för du vet att vi läser :)

Svar: Alltså jag tyckte inte att det såg så läskigt ut precis där vi stannade men annars så tycker jag det såg mer sorgligt ut, för det är liksom hus mitt ute i ingenting! Men de sa att kriminaliteten där ute var hög, jag vet inte om det är sant eller inte, men jag skulle inte vilja gå där en mörk kväll om man säger så ;) Antar att det är väldigt lätt att bli rånad om man är ett lätt offer! Där vi bor är kriminaliteten låg. Jag bor i ett av dom rikaste områderna i USA (säger dom iaf, jag vet inte hur det stämmer) men trots det så är det inte många brott här, kanske för att dom rikaste flyttar hit och bara vill ha lugn och ro. Och så brukar det väl vara att kriminaliteten är högre i slummen/bland de fattiga än bland dom rika? Jag skulle nog inte gå utanför våran gate på natten men tror inte det är någon fara om man vill det :)



xxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0