You are beautiful

Måste bara börja med att säga att jag blir jätteglad när ni kommenterar, det är så kul att läsa :) so keep on going!

Idag så tog vi med Marcus och hans fru och åkte till en av de närmsta sjöarna för wakeboarding. Det tog typ en och en halvtimme dit och det var en konstgjord sjö (som allt här ;)) som var gjord för typ 50 år sen tror jag. Den heter Canyon lake och det är alltså grindar in för att komma till den. Men det är ett jättestort community med 4000 hus!! Och dom husen som ligger närmast sjön var enorma! Vissa såg ut som palats! Det var till och med vakter vid grindarna och dom var väldigt noggranna innan vi blev insläppta. Det var jättehärligt att vara på sjön iaf, har nog aldrig varit borta från en sjö såhär länge nånsin haha. Dock så kändes frågorna så konstiga när Ollie och Paula satt och frågade dom som hade båten hur gammal sjön var, om vilka tider man fick vara på sjön, om alla som hade hus vid sjön hade tillgång till den, om det fanns fiskar i den osv. Alltså frågor man aldrig hade frågat i Sverige.

Vi var bara ute i båten i ungefär två timmar, men det var lagom och så härligt :) Här kommer lite bilder på sjön.





Så! När vi åkte hem åkte vi förbi ett ställe där det hade brunnit. (obs bilden är svart/vit men det var svart på marken efter branden) Men jag tyckte det såg så fint ut på något sätt, typ som en tavla och lite kinesiskt haha hur jag nu kan tycka det ;)


Nu ska jag sova är jättetrött! xxxx

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja jag säger då det.... vad du får uppleva!

men vilket fantastiskt land vi lever i. här kan vi ta för oss av vad naturen erbjuder utan att fråga.

kram lena

2011-09-26 @ 18:54:50
Postat av: meg

Hej Lovisa :)

Ja jag håller med, det var knepiga frågor om sjön. Vi vet nog inte hur bra vi har de här som har allemansrätten. Den svart/vita bilden var fin den gjorde sig nog bäst så utan färger.

Ha de gumman :)

2011-09-26 @ 23:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0