Fire

Både igår och idag gick jag till parken för att läsa, så himla skönt i solen! Det är inte så att jag får färg, tror det är för tidigt än, men det är så skönt att känna att den värmer. Tog med en bok från Sverige som jag nog läser för tredje gången, framsidan ser inte så kul ut men alla vet ju att det är insidan som räknas!
Igår så gick jag på marknaden som är tre dagar i veckan här. Hela torget är fullt med stånd, och det är här man köper det bästa grönsakerna. Jag hade fått i uppdrag av A att köpa äpplen, citroner, fänkol och sallad, hade det nerskrivet på italienska också ifall dom inte skulle fatta. Det gick bra iaf, men tror alla såg att jag var lite förvirrad och det här var typ första gången italienarna var italienska som jag hade tänkte mig. Alla frågade varifrån jag kom och sa att jag var fantastisk (har en känsla av att det var ett av de få orden de kunde, de hade inte precis något jättebra engelskt ordförråd ;)), fick lite extra äpplen också så det var ju bra! Klarade det iaf bra, alla här är verkligen trevliga och hjälpsamma!
På eftermiddagen igår blev det ludioteca med Fr, det är typ som fritids tror jag. Översatt på svenska så var det spelrum, men skulle väl säga att det är lekrum isf ;)

Idag var jag iaf på italienskan, slutade lite tidigare så det blev "bara" tre timmar, vilket är långt för mig som inte har pluggat på typ ett år haha. Har lärt mig lite nytt idag iaf, mer än förra gången för då var jag totalt förvirrad!! Nu förstår jag också varför jag är med i både grupp 2 och 1 för i grupp 1 har dom seriöst problem med att skriva, vi skriver av hela tiden, sjukt onödigt, dock är det bra med repetition för mig men dom andra tränar typ att skriva haha.

Nu ska jag snart äta iaf, blev ett långt inlägg, puss!

Kommentarer
Postat av: faster m

Vad du verkar ha det härligt och det ser så fint ut. När kan vi komma?

Å så undrar jag vad boken handlar om, den måste ju vara himla bra när du läser den flera gånger.

Kramar från oss som är hemmavid.

2012-03-17 @ 19:56:11
Postat av: Horace

det finns faktiskt fler böcker!!!!! å bättre

2012-03-18 @ 22:22:22
Postat av: Anonym

tjao

husen är inte direkt nybyggda- ser så ödsligt ut på gatorna - var är italienarna?

Förstår att de tycker att du är fantastisk - det tycker ju vi också!

kramar från farmor o faster

2012-03-18 @ 22:55:20
Postat av: grannen

Du vet väl att det finns typ 5 st till i serien?? jag har iallafall 4 av dem här hemma, du får låna när du kommer hem! Men främlingen är bäääst!!

2012-04-14 @ 22:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0